Article

Δύο αντιτορπιλικά στρατηγικής αεράμυνας Arleigh Burke δίνουν οι ΗΠΑ στο ΠΝ

Επιβεβαιώνεται το pronews.gr το οποίο πρώτο είχε αποκαλύψει στις 12 Φεβρουαρίου ότι το ΠΝ θα παραλάβει από τις ΗΠΑ δύο αντιτορπιλικά αεράμυνας περιοχής κλάσης Arleigh Burke τα οποία και θα αντικαταστήσουν 4 παλαιότερες φρεγάτες κλάσης «S» μόνο που τελικά ο διεθνής Τύπος θεωρεί ότι αυτό θα γίνει το 2019!

Πρόκειται για τα αντιτορπιλικά USS Stout και USS Laboon όπως αποκαλύπτει το twitter του naval analysis

Eάν τα ονόματα των πλοίων ισχύουν τότε τα δύο αντιτορπιλικά δεν θα διαθέτουν υπόστεγο ελικοπτέρου καθώς θα ανήκουν στα Flight I, παρά μόνο ελικοδρόμιο όπως και αναμενόταν άλλωστε.
Προβολή εικόνας στο TwitterΠροβολή εικόνας στο Twitter
Ακολουθήστε
Naval Analyses @D__Mitch
Greece acquires two Arleigh Burke class destroyers from #USNavy; USS Stout & USS Laboon will replace four Kortenaer class frigates by 2019.
11:35 π.μ. – 31 Mar 2017
77 77 Retweet 87 87 «μου αρέσει»
31 Mar
Naval Analyses @D__Mitch
Greece acquires two Arleigh Burke class destroyers from #USNavy; USS Stout & USS Laboon will replace four Kortenaer class frigates by 2019. pic.twitter.com/AK4Mp0jRni
Ακολουθήστε
Naval Analyses @D__Mitch
The two destroyers will be definitely the most advanced warships in the Mediterranean and the first AAW ships for Greece after about 15 yrs
11:43 π.μ. – 31 Mar 2017
14 14 Retweet 23 23 «μου αρέσει»

Τα 21 (από τα 28) παλαιότερα Flight I/II Arleigh Burke τα οποία, λόγω περικοπών, δεν πρόκειται να υποβληθούν τελικά στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού στα πρότυπα AEGIS Baseline 9 (σε αυτό θα ενταχθούν όλα τα υπόλοιπα πλοία της κλάσης), παρά μόνο σε εργασίες Γενικής Επιθεώρησης, επισκευής και συντήρησης των προωστηρίων σκευών και βοηθητικών μηχανημάτων, ενώ σε κάποια εξ αυτών θα γίνει αναβάθμιση του ανθυποβρυχιακού τους εξοπλισμού.

Σε αυτά τα πρώτα 28 δεν υπάρχει υπόστεγο ελικοπτέρου.

Τα αντιτορπιλικά κλάσης “Arleigh Burke”αριθμούν ήδη 64 σκάφη (21 Flight I, 7 Flight II και 34 Flight IIA) σε υπηρεσία, ενώ προβλέπεται η ναυπήγηση άλλων 42 (Flight IIΙ). Έχουν μήκος 155 μέτρα, πλάτος 20 μέτρα, βύθισμα 9,3 μέτρα και εκτόπισμα από 8.300 ως 9.200 τόνους.

Όλα τα πλοία της κλάσης φέρουν το σύστημα αεράμυνας AEGIS, με ραντάρ παθητικής διάταξης τύπου SPY-1D. Από τους κάθετους εκτοξευτές (VLS) Mk41 90 θέσεων (29 κυψέλες πλώρα-61 πρύμα/96 θέσεων σε σκάφη της έκδοσης ΙΙΑ) μπορεί να βληθεί μεγάλη ποικιλία βλημάτων, όπως RIM-66M Standard, Tomahawk, κάθετα εκτοξευόμενοι ASROC (VLA) και ESSM. Οι πύραυλοι Tomahawk δεν θα περιλαμβάνονται στο πακέτο παραχώρησης.

Ο οπλισμός συμπληρώνεται με πυραύλους επιφανείας- επιφανείας Harpoon, δύο CIWS Phalanx (ένα σύστημα σε νεότερες εκδόσεις που φέρουν και ESSM), ένα πυροβόλο Mk-45 Mod1-4 των 127 mm, 2 πυροβόλα M242 Bushmaster των 25mm και δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες Mark 32.

Βέβαια, μιλάμε για σκάφη τα οποία σχεδιάστηκαν βάσει του αμερικανικού δόγματος δράσης ωκεάνιας δράσης «deep blue water» για τις ανάγκες της αντιπυραυλικής ασπίδας των ΗΠΑ και είναι εκτοπίσματος… 9.300 τόνων (!), δηλαδή, μάλλον ογκώδη για το επιχειρησιακό περιβάλλον του Αιγαίου, όχι όμως για αυτό της Α. Μεσογείου και υποστήριξης της Κύπρου αλλά εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα στο Πολεμικό Ναυτικό που επιχειρεί ακόμα με πλοία της δεκαετίας σχεδίασης του ’70, και με τα ταμεία άδεια, είναι μάλλον πολυτέλεια τέτοιες ενστάσεις.

Τα πλοία όμως θα παραδοθούν και χωρίς το αντιαεροπορικό/αντιβαλλιστικό βλήμα SM-3 ακτίνας 600 χλμ., αλλά μόνο με το SM-2 (περί τα 110 χλμ, με 167 χλμ. ακτίνα δράσης ανάλογα της υποέκδοσης). Σε σχέση με την σημερινή ακτίνα δράσης των 30 χλμ. των ESSM είναι πολύ καλύτερα και το ΠΝ θα αποκτήσει επιτέλους δυνατότητα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής.

Σε στρατηγικό επίπεδο αυτό είναι και το σημαντικότερο, αφού η α/α άμυνας της χώρας αποτελεί αυτή την στιγμή κορυφαία προτεραιότητα, δεδομένης της απόκτησης των 100 F-35 από την Τουρκία και της εκκίνησης του προγράμματος ανάπτυξης εγχώριου μαχητικού TFX

Να σημειώσουμε ότι η αφαίρεση των SM-3 αφαιρεί κι ένα πολιτικό πρόβλημα για την χώρα: Το ότι έτσι δεν θα συμμετέχει στην αντιπυραυλική ασπίδα κατά της Ρωσίας…

Το κάθε πλοίο θα έχει λειτουργικά εξοδα 44,ε εκατ. δολ ΗΠΑ σε τιμές 2010 και υπολογίζεται να φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως σε ελληνική υπηρεσία, αφού χρειάζεται 350 άτομα σε υπηρεσία, τα οποία θα εξοικονομηθούν από την απόσυρση 4 παλαιών φρεγατών κλάσης «S»!

Τα 21 (από τα 28) παλαιότερα Flight I/II τα οποία, λόγω των προαναφερόμενων περικοπών, δεν πρόκειται να υποβληθούν τελικά στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού στα πρότυπα AEGIS Baseline 9 (σε αυτό θα ενταχθούν όλα τα υπόλοιπα πλοία της κλάσης), παρά μόνο σε εργασίες Γενικής Επιθεώρησης, επισκευής και συντήρησης των προωστηρίων σκευών και βοηθητικών μηχανημάτων, ενώ σε κάποια εξ αυτών θα γίνει αναβάθμιση του ανθυποβρυχιακού τους εξοπλισμού.

Στα πρώτα 28 πλοία της κλάσης δεν υπάρχει υπόστεγο ελικοπτέρου και επειδή πιθανότατα από εκεί θα προέλθουν τα δύο ελληνικά, είναι ένα ερώτημα πώς θα γίνει εφικτή η (αυτονόητη) χρήση ελικοπτέρων από το ΠΝ.

ΠΗΓΗ

105 views